Mama Pascha, Mama Pascha...

Vid havet låg kranieformade fossiler,
stora, vita anhopningar med hål
där kalkstenen spolats bort.

 Jag fick hudcancer och skelettcancer.
En blodsutgjutelse på ena ögonvitan.
Höger ben hängde upp sig
 och ville inte lyfta foten från marken.

Jag trampade ihjäl nåt djävligt äckligt på balkongen.

Och drömde om en bergssida av vit sten.
Som insidan av min kropp;
brant neråt ryggraden.



...

Humlen bygger en grotta .
Mitt i den ;
en Flitig Lisa spretar med långa stänglar.
En rosa blomma längst ut på varje.

Och solen brusar  härutanför
till ljudet av pendeltåg och motorväg.




Kommentarer
Postat av: mAria

Här utanför brusar vinden som en tok helt i onödan. Ingen ska väl flyga drake idag?

2009-08-16 @ 13:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback